Night of the living dead
In 2010, Frederick Galiay has the idea to re-edit Romero cult movie for a live performance with just sound and picture. The experience reveals him that this movie can take a different dimension when removed from almost all its dialogues. It gives space to a music he...
Night of the living dead
En 2010, Frederick Galiay a l’idée de remonter le film culte de Romero, en vue d’une performance live, image et son. Il lui apparait, dès lors que ce film peut prendre une ampleur bien différente lorsqu’il tronque la quasi totalité des dialogues. Ceci laissant une...
MuseSession #1
3 evenings from January to March, where spectators are invited to a sensory experience: they enter a room where the sound environment is already settled, sharpening their senses, their curiosity, changing and transcending their traditional sound environment....
MuseSession #1
3 événement de janvier à mars, qui invitent le spectateur à une expérience sensorielle : il entre dans une salle où l’environnement sonore est déjà en place, aiguisant ses sens, sa curiosité, transformant et transcendant son environnement sonore traditionnel. Musique...
Jazz Fabric #5
(First part: Das Kapital, “Kind of Red”) Pioneer and key performer of both Italian and international electronic music scene, figurehead of Italian nu-jazz, Maurizio Martusciello has established himself since the beginning of the 90’s as one of the main contributor to...
Jazz Fabric #5
(Première partie de soirée : Das Kapital, "Kind of Red") Pionnier et personnage clé de la scène musicale électronique italienne et étrangère, figure de proue du nu-jazz italien, Maurizio Martusciello s’impose depuis le début des années 90 comme l’un des contributeurs...
Fileuse
As a body that sloughs off and reveals the intimacy of a woman, the fantasies nestled in her acrobat body. What is it, day to day, to ask for “extraordinary” things to one’s own body? What is it to hang on by nothing more than a thread, physically, morally, poetically...
Downsound up, ballad 2
His Ballata No. 4, premiered tonight, is lead by radiant Eva Reiter’s viola de gamba, the twelve sounds descending scale rolling out its journey until the initial note. In a more spectral option, the beginning of D’après by Italian Clara Iannotta (1983) is reminiscent...
Sons dessous dessus, Balade 2
Sa Ballata No. 4, en création mondiale, est menée par la viole de gambe de la lumineuse Eva Reiter, la gamme descendante de douze sons déroulant son périple jusqu’à l’émission de la note initiale. Dans une option plus spectrale, le début D’après de l’Italienne Clara...
Upsound down, Ballad 1
Both works performed during this first concert are emblematic of his style. Puccini a caccia, with its 32 birdcalls, is a small sound excursion on lake Massaciuccoli near Torre del Lago, where the author of O Galatuono com’ andó la caccia? lived. Ballata No. 3,...
Sons dessus dessous, Balade 1
Les deux œuvres données dans ce premier concert sont emblématiques de son style. Puccini a caccia, avec ses 32 appeaux, est une petite excursion sonore sur le lac Massaciuccoli près de Torre del Lago où résidait l’auteur d’O Galatuono com’ andó la caccia ?. Ballata...
Festival Extension – Safety First
Safety First is thus associating a reverie on the metamorphosis with a geopolitical reflection up on the use and management of trash on a global scale. The noise opera puts the text and the filmed images into music thanks to a scenography wich plunges the musicans and...